Hoppa till innehåll

Välkommen

Alla är välkomna.

Ingen är perfekt.

Allt är möjligt.

En kyrka som bryr sig.

Vår kyrka startades 1946 och ända sedan starten har fokus varit det samma – att göra Jesus känd och berätta för människor vem Jesus är.

Vår Kyrka är full av olika aktiviteter. Oavsett om du är gammal eller ung, ny i tron eller kristen sedan länge så har vi något för just dig. Här möts människor med olika intressen och bakgrund i alla åldrar. Mångfald och liv kännetecknar gemenskapen. Tron på Jesus Kristus som frälsare och viljan att följa honom förenar oss. Vår vision är att vara en kyrka som bryr sig, vi vill göra Jesus känd, vi vill bygga relationer och vi vill vara en kyrka med mångfald.

Församlingen är en plats för livets olika skeden. Här välsignar vi de nyfödda barnen och döper människor i vatten. Vi är med och förrättar vigslar och står som värdar för begravningar.

Som församling är vi en del av den svenska Pingströrelsen. www.pingst.se

Välkommen till Pingstkyrkan i Solna!

 

Vision

Vår passion.

Vår dröm är att få se människors liv bli förvandlade i mötet med Jesus.
Alla är välkomna

i vår kyrka möts människor med olika intressen och bakgrund i alla åldrar. Oavsett om du är gammal eller ung, sökare,kristen oavsätt bakgrund så är du välkommen att vara med.Vi tror att den som möter Jesus möter livet! Var du än befinner dig i livet har ditt liv ett syfte.

Vårt uppdrag

Varför finns jag här och vad är meningen med mitt liv? Vi i Pingstkyrkan vill hjälpa dig att bli den person som Gud skapade dig för. Oavsett vem du är eller var du har varit, är du välkommen hitI vår kyrka kommer du att välkomnas till en vänlig och avslappnad miljö av människor som är glada att se dig.

Dopet
Dopet

Vår dröm är att få se människors liv bli förvandlade i mötet med Jesus. Därför erbjuder vi varje person som har kommit till personlig tro på Jesus som sin Frälsare att låta döpa sig. Dopet innebär att man lämnar sitt liv i Guds händer och står upp till ett nytt liv med Jesus Kristus. Vill du låta döpa dig eller har du frågor om dopet? Kontakta oss [email protected]

”…Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er alla dagar till tidens slut.” (Matteus 28 18- 20)
Mission

Mission är människor,
människor är vår mission.

Gud älskar hela världen. Hela mänskligheten. Därför arbetar vi för att evangelium ska nå människor i andra länder och kulturer, ett engagemang i bön, offer och arbete.
Missionsbibelskolor

Vi stödjer missionsbibelskolor: Udmurtien och Tatarstan i Rysslan, Burundi. Burkina Faso, Uralområdet i Ryssland och Nagaland i Indien och nationella arbetare .Vi stöttar Asmas arbete i Lahore, Pakistan

utbildning-b96f0f0e
Thailand

Vi stöttar mediearbetet ChildFriend  Genom ChildFriend får utsatta barn och ungdomar någonstans att bo samt möjlighet till skolgång. www.childfriend.com

Burkina Faso

Församlingen har sedan många år get sitt stöd till Västafrikahjälpen. Grundarna till Västafrikahjälpen, Bertil och Ingrid Johansson, har varit verksamma i Burkina Faso sedan mitten av 1970-talet. www.vastafrikahjalpen.org

VIll du vara med och ge? Ett bra sätt att vara med och bidra till missionen är genom att ge! Du kan ge via bankgiro eller Swish. Om du vill att dina pengar ska gå till en specifik organisation var noga med att märka din överföring med den organisationen (ex. ”Burkina Faso”). Om du vill att det ska gå allmänt till missionen märk bara med ”Mission”. Tack för din gåva!

circle_bankgiro

GE EN GÅVA

Vi tror att leva i ett generöst givande när det gäller pengar är att ställa in sitt liv så att vi inte bara lever för oss själva och vårt eget när det gäller tiden vi har, talangen vi fått och utvecklat och pengarna vi får ta emot och förtjänar.
Mer än bara en byggnad

Kyrkan består av människor

Som kyrkan möts vi för att hjälpa varandra att leva ett vardagsliv tillsammans med Jesus.
1

Bön

Vi tror att Gud hör alla våra böner och att Gud vill hjälpa oss i stort och i litet.

Varje människa kan själv be till Gud men ibland känns det skönt att veta att fler är med och ber.

Onsdagar kl.12-13 

2

LP-Midweek

En gång i månaden kl. 18.00 serveras en enkel måltid och lyssnar till musik i Kyrkans Cafèvåning. Vi skänker kläder till dem som behöver.Vårt sociala arbete sker i samverkan med LP-Verksamhet. Välkommen!

3

Det är en dagledigträff som är öppen för alla oavsett livsåskådning. Vi samlas en gång i månaden på onsdagar kl. 13.00.
Pensionärer och daglediga är alltid välkomna!

Events

4

Påsk

Vasalundsfestivalen

Julkonsert

Rebecka Sköldö

Ansvar för barn
[email protected]

David och Elin Olaison

Ungdomsledarer
[email protected]

Manuel Henriqez

Föreståndare och pastor
[email protected]

Ann-Mari Lindvall

Volontär med ansvar för uthyrningar
[email protected]

IMG-20231219-WA0000
För uthyrning

Bokning och uthyrning av lokal. Söker du konsertlokal eller sammanträdeslokal? Kontakta oss för mer information och visning! [email protected]